Oprócz technicznych uwarunkowań, równie istotna jest sama promocja strony. Ta kategoria służy właśnie prowadzeniu skutecznych działań marketingowych. Umożliwia śledzenie efektów i zbieranie istotnych informacji, które wskazują w jakim kierunku należy tworzyć kolejne akcje marketingowe, aby przynosiły najlepsze efekty. |
Statystyki promocji e-sklepu z Edito
Dzięki tej funkcji otrzymujemy realne podpowiedzi jak prowadzić swoje działania promocyjne oraz które czynności przynoszą oczekiwane rezultaty. Edito umożliwia synchronizację z Google Analytics, który jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej rozbudowanych narzędzi do analizowania skuteczności serwisów, jak i samych działań, związanych z marketingiem internetowym. Otrzymujemy wgląd m.in. do:
- liczby odwiedzin strony,
- elementów serwisu, które generują największy ruch,
- liczby pozyskanych linków.
Google Analytics tworzy również listę subskrybentów, którą można wykorzystywać do akcji marketingowych.
Jakie działania możemy prowadzić w marketingu internetowym?
Wszelkie działania związane z marketingiem internetowym muszą być przede wszystkim dostosowane do potrzeb i do specyfiki branży, do jakiej jest skierowany dany portal internetowym. Jest kilka rozwiązań, które najczęściej przynoszą najlepsze efekty.
Tworzenie przekierowań, bannerów i zarządzanie subskrypcjami
Automatyzacja w marketingu internetowym to podstawa sprawnego funkcjonowania. Sekcja ta umożliwia łatwe tworzenie banerów oraz zarządzanie przekierowaniami (np. do sklepu, bloga itp.). Sekcja związana z Marketingiem umożliwia zarządzanie Subskrypcjami i pozwala na tworzenie kampanii. Funkcja ta daje możliwość konfiguracji oraz wglądu do odbiorców tego typu działań. Tego rodzaju czynności w znacznym stopniu wpływają na budowanie pozytywnego UX.
System CMS a tworzenie kampanii e-mailingowych
Panel umożliwia pracę na różnych listach mailingowych, także pochodzących z różnych stron (dotyczy posiadaczy kilku serwisów). Posiada również praktyczną funkcję zapisania się do konkretnej listy mailingowej. Dzięki niej odbiorcy mogą definiować konkretne treści, które ich interesują w obrębie danego serwisu.
System umożliwia konfigurację z Freshmail dodatkowo wspierając kampanie marketingową. Narzędzie automatyzuje działania związane z obsługą newsletterów, dzięki czemu przeprowadzenie nawet złożonej kampanii odbywa się szybko i sprawnie. Pozwala zaoszczędzić cenny czas oraz zwielokrotnić liczbę wykonywanych mailingów, przy optymalizacji nakładu pracy i samych osób zaangażowanych w przeprowadzenie akcji marketingowej.