Max Elektro to marka należy do firmy Galicja Tomaszek, która istnieje na rynku ponad 25 lat. Jest polską siecią ponad 350 sklepów z obszaru RTV, AGD, IT. Firma zwraca szczególna uwagę na pomoc Klientowi w doborze sprzętu w optymalnej dla niego cenie. Zapewnia również bardzo duży zakres świadczeń dotyczących transportu czy montażu po sprzedaży.
Zadania i cele
Max Elektro swoją działalność prowadzi w formie hurtowni ze sprzętem RTV,AGD i IT. Swoje funkcjonowanie opiera na dobrych relacjach partnerskich. "Max Elektro dystrybuuje do sklepów urządzenia znanych marek w bardzo dobrych cenach. Dodatkowo oferuje im budowanie świadomości marki oraz promocję sieci, do której będą należeć. Właściciele sklepów podejmują decyzję współpracy na zasadach grupy zakupowej, ponieważ dzięki temu zyskują niezależność oraz pespektywę wspólnej reklamy” – wspomina Tomasz Suchy, Dyrektor Handlowy RTV/SDA/IT.
Platforma sprzedażowa umożliwia sprawne zarządzanie dystrybucją w sieci sklepów internetowych.
Max Elektro we współpracy z Ideo już od ponad 4 lat rozbudowuje platformę e-commerce o narzędzia, której powalają na sprawną obsługę e-sklepów należących do grupy zakupowej. Rozbudowana platforma sprzedażowa głównego sklepu Max Elektro jest zintegrowana z franczyzowymi punktami na terenie całej Polski. Osoby zamawiające produkty mogą odebrać je w wybranym sklepie „tuż za Twoim rogiem”, w kilkuset miejscowościach. Ponadto istnieje możliwość skorzystania z usług dodatkowych świadczonych przez sklep, takich jak dostarczenie towaru, jego transport, zakupy ratalne, ubezpieczenie sprzętu, zamontowanie oraz jego konfiguracja.
Platforma e-commerce została wdrożona w oparciu o silnik Edito CMS, który zapewnia jej wysoką wydajności. System daje możliwość uproszczenia techniki modyfikacji istniejących sklepów lub dodawania kolejnych. Administrator może monitorować oraz dokonywać zmian związanych z konfiguracją płatności, a także modyfikować/rozszerzać ofertę danego sklepu. Zastosowanie podejścia omnichannel sprawia, że klienci mają zagwarantowane te same doświadczenia zakupowe w każdym miejscu zetknięcia się z grupą Max Elektro. Bez względu na to czy kontakt odbędzie się przez Internet, czy w sklepie stacjonarnym.
Na platformie wdrożyliśmy funkcję kart typu Rich Card, która zapewnia najwyższą jakość publikowanych treści. Umożliwia ona wprowadzanie odpowiednich opisów, zdjęć i prezentacji, które zwiększają atrakcyjność oferty, a co za tym idzie, znacząco wpływają na sprzedaż. Dzięki niej informacja o danym produkcie może mieć formę preferowaną przez producenta. Platforma została również zintegrowana z bazą e-Opisy dostarczającą szeroką gamę zasobów informacyjnych na temat danych technicznych asortymentu prezentowanego w sklepie. Poza tym E-Opisy posiadają bazę filtrów dla każdej kategorii produktowej. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób wyszuka odpowiedni dla niego asortyment.
Dodatkowo na platformie sprzedażowej wdrożony został system ERP – Naviero, który umożliwia aktualizowanie oferty produktowej we wszystkich sklepach. Dzięki tej funkcji wszystkie stany magazynowe, polityka cenowa, czas dostarczenia produktu czy informacje o sklepie należącym do sieci Max Elektro są automatycznie aktualizowane.
Na platformie zaimplementowana został funkcja koszyka one step, która ułatwia proces zakupowy oraz udostępnia na jednej karcie informacje dotyczące parametrów zamówienia. Po wybraniu miejsca i sposobu dostawy, usług dodatkowych oraz sposobu płatności koszyk automatycznie przelicza koszty końcowe.
Dodatkowo we współpracy z firmą SYNERISE został wdrożony kod śledzenia platformy, który podnosi efektywność działań marketingowych.
Główne korzyści dla klienta:
- Wszechstronna obsługa sieci sklepów internetowych,
- Intuicyjne narzędzia pozwalające na zarządzanie sklepami partnerów,
- Integracje usprawniające zarządzanie sprzedażą,
- Koszyk one step – szczegółowe informacje na temat końcowego etapu sprzedaży.