BARLINEK S.A. jest jednym największych oraz najbardziej rozpoznawalnym polskim producentem podłóg drewnianych. Firma posiada ogromne doświadczenie w branży przemysłu drzewnego sięgające 150 lat. W chwili obecnej sprzedaż podłóg prowadzona jest w 75 krajach na sześciu kontynentach. Głównym atrybutem firmy jest Deska Barlinecka określana w Europie zwrotem „engineered wood”. Producent w swojej ofercie posiada również podłogi specjalistyczne Barkiet Sport wykorzystywane w branży sportowej.
Zadania i cele
Głównym założeniem projektu było wdrożenie platformy B2B automatyzującej działania handlowe realizowane pomiędzy Barlinkiem, a jednostkami sieci sprzedaży znajdującymi się na rynkach zagranicznych.
Wdrożenie platformy obejmowało również jej integrację z systemem IFS zawierającym katalogi produktów, zamówienia oraz strukturę sieci sprzedaży.
System sprzedażowy zapewnia skuteczną obsługę całego procesu zamawiania produktów. Każda sieć sprzedaży posiada dedykowany dla niej katalog produktów, który może przeglądać, sprawdzać dostępność towaru, a także złożyć zamówienie. Ponadto handlowcy mogą tworzyć oraz drukować oferty dla Klientów, z możliwością przekształcenia ich w zamówienie.
W systemie znajdują się różne warianty dotyczące funkcji dostępnych dla poszczególnych użytkowników. Umożliwia to modelowanie danych oraz dostępnych elementów w systemie osobno dla handlowców, dealerów, sprzedawców lub dyrektorów sprzedaży. Z wdrożonego modułu raportowego mogą korzystać, np. tylko przedstawiciele handlowi, dealerzy oraz dyrektorzy.
Dodatkowo na platformie B2B został wdrożony program lojalnościowy, który umożliwia przyznawanie punktów za zarejestrowaną sprzedaż.
System został wyposażony w moduł dotyczący komunikatów, który umożliwia zamieszczanie informacji dla sieci sprzedaży z podziałem na konkretne rynki i punkty sprzedaży. Kolejnym elementem dostępnym na platformie jest moduł reklamacji pozwalający na rejestrowanie zgłoszeń reklamacyjnych Klientów.
W chwili obecnej system działa na terenie rynku ukraińskiego, rumuńskiego oraz rosyjskiego.
Główne korzyści dla klienta
- Usprawnienie procesu zamówień,
- Obniżenie czasu potrzebnego do przygotowania i przekazania zamówienia,
- Umożliwienie przygotowywania ofert w systemie,
- Historia zamówień,
- System obsługujący wiele rynków o różnym schemacie sprzedaży.