Farmacol S.A. to przedsiębiorstwo z kapitałem polskim, które działa od 1990 roku. W połączeniu z Cefarm S.A. tworzą grupę kapitałową, która zatrudnia blisko 4500 pracowników. Firma jest czołowym dystrybutorem produktów farmaceutycznych oraz artykułów medycznych. Farmacol współpracuje z siecią aptek Cefarm oraz zasila kanał lecznictwa zamkniętego realizując dostawy do około 700 szpitali. Poza główną siedzibą w Katowicach w skład przedsiębiorstwa wchodzi osiem ośrodków dystrybucji w całej Polsce.
Zadania i cele
Głównym założeniem projektu było zbudowanie systemu, który będzie wsparciem działu zakupów Farmacol z dostępem do niego dla zewnętrznych dostawców. Rozwiązanie miało cechować się wysoką elastycznością pozwalającą na dopasowanie go do tradycyjnego modelu zamawiania produktów i usług.
Platforma do zamówień w dużej mierze ułatwia działanie firmy oraz polepsza współpracę z partnerami.
Kontrahent mający konto w systemie ma możliwość złożenia dowolnej ilości ofert lub propozycji zakupu. Rozwiązanie umożliwia również późniejszą edycję zamówienia według preferencji Klienta. Kolejnym krokiem jest przekazanie złożonej dyspozycji do rozpatrzenia, jak również umożliwienie dostawcy indywidualnych negocjacji. Nad całym procesem czuwają pracownicy firmy, którzy w przypadku braków odsyłają ofertę do kontrahenta w celu uzupełnienia dodatkowych informacji. System pozwala także na uzupełnianie złożonego zamówienia o ustalenia dotyczące oferty oraz ponowną akceptację. Proces realizacji zamówień zakupowych kończy się na zatwierdzeniu lub odrzuceniu oferty w systemie.
System zamówień od dostawców zbudowany został w oparciu o moduł „procesy” dostępny na naszej autorskiej platformie Logito. Dostawca po złożeniu zamówienia posiada możliwość określenia wybranej przez siebie ścieżki akceptacji. Rozwiązanie takie daje możliwość Klientowi na samodzielne tworzenie kolejnych kroków w realizacji jego zamówienia oraz nadania uprawnień poszczególnym osobom do obsługi kolejnych etapów. Może on również określić pola wymagane do uzupełnienia przed przekazaniem zamówienia do kolejnego kroku lub podjąć decyzję o jego wycofaniu. Cały proces dotyczący akceptacji znajduje się w szczegółach propozycji zakupu. Dostępna jest historia wprowadzanych modyfikacji, statusy poszczególnych kroków wraz z możliwością ich przeglądania. Całość procesu odbywająca się w systemie jest odwzorowaniem tradycyjnego modelu zamawiania produktów.
Główne korzyści dla klienta:
- Efektywna komunikacja na linii firma – dostawcy,
- Przejrzysty oraz prosty w obsłudze system,
- Optymalizacja procesu realizacji zamówień,
- Monitoring historii składanych zamówień.