MaxFliz Sp. z o.o. jest firmą zajmującą się wyposażeniem wnętrz, oferując swoim Klientom produkty najwyższej jakości. Swoją działalność rozpoczęła w 1993 roku i obecnie współpracuje z zespołem 700 architektów. Kilkunastoletnia działalności MaxFliz pozwoliła na rozwinięcie sieć salonów oraz outletów w czterech stolicach województw - Katowice, Kraków, Wrocław i Warszawa.
Zadania i cele
Głównym założeniem projektu była budowa oraz wdrożenie systemu sprzedażowego, który został połączony z zewnętrznymi systemami informatycznymi Klienta.
Praktyczny i intuicyjny sklep internetowy z rozszerzoną ofertą produktową.
Budowę platformy e-commerce oparliśmy na naszym autorskim systemie do zarządzania treścią Edito CMS. Dodatkowo sklep internetowy zintegrowaliśmy z systemem Comarch ERP Optima, który jest wsparciem w prowadzeniu księgowości. Na podstawie unikalnego kodu produktu informacje o nim są automatycznie sczytywane z systemu Optima. Kod ten nadawany jest osobno dla każdego z produktów.
W oparciu o system ERP stworzyliśmy drzewo kategorii produktów, które pobiera dane z poziomu katalogu grup produktowych. W platformie Edito znajdują się również zaimportowane szczegółowe opisy towarów ze zdjęciami, ich specyfikacja, czy też aktualne ceny. Dodatkowym rozwiązaniem jest funkcja, która pozwala na określenie dostępnego stanu minimalnego danego produktu, który musi pozostać w magazynie. Opcja ta pozwala na sprawne zatowarowanie sklepu oraz zminimalizowanie ryzyka pojawienia się pomyłek.
Kolejnym krokiem, który został zrealizowany była integracja sklepu z systemem Przelewy24. Dzięki możliwości wybrania najwygodniejszej opcji płatności zakupy w sklepie będą szybkie i komfortowe. Dodatkową korzyścią jest mechanizm, który automatycznie przelicza koszty dostawy, dostosowując cenę do wybranego przez Klienta rodzaju wysyłki. Zamówiony towar można odebrać osobiście w salonie MaxFliz, jak również za pośrednictwem kurierów DHL. Aby ułatwić kupującym śledzenie przesyłek platforma została zintegrowana z API firmy.
Interesującym elementem strony jest również wykorzystanie mechanizmu Algolia. Rozwiązanie to daje możliwość dostępu do dodatkowych, specyficznych funkcji wyszukiwania na wszystkich platformach oraz urządzeniach. Podczas realizacji projektu mechanizm ten posłużył do indeksowania zawartości strony oraz jako podstawa dla wyszukiwarki produktów.
Strona została podzielona na funkcjonalne sekcje, takie jak nowości, usługi, oferta czy aktualności. Taki układ sprawia, że strona staje się jasna i przejrzysta dla użytkownika.
Osiągnięte efekty:
- Interesujący katalog produktów,
- Optymalizacja procesów zakupowych,
- Intuicyjny oraz przejrzysty układ strony,
- Łatwa i szybka nawigacja po produktach.