Polskie Koleje Linowe są operatorem kolei linowych z wieloletnią tradycją. Przedsiębiorstwo posiada osiem ośrodków w Tatrach i Beskidach. Firma prowadzi politykę zrównoważonego rozwoju, a także wspiera inicjatywy na rzecz ochrony przyrody. Spółka obecnie jest jednym z największych pracodawców na Podhalu, zatrudniającym ponad 200 osób.
Zadania i cele
Projekt naszego Klienta obejmował wdrożenie rozbudowanego sklepu internetowego uwzględniającego jego specyficzne potrzeby. Dodatkowo został on zintegrowany z systemem SKIDATA, który obsługuje bilety i skipassy na bramkach.
System SKIDATA jest rozwiązaniem umożliwiającym turystom zakup biletów, skipassów oraz pamiątek we wszystkich ośrodkach.
Sklep internetowy regularnie pobiera informacje dotyczące dostępnej liczby miejsc na przejazd daną kolejką. Wstępna rezerwacja jest możliwa po dodaniu biletów lub skipassów do koszyka. Natomiast po zatwierdzeniu zamówienia można je wygenerować. Dzięki takiemu rozwiązaniu nastąpiło obniżenie ryzyka sprzedaży biletów w nadmiernych ilościach.
W systemie istnieje możliwość wyboru przez Klienta formy odbioru biletów oraz skipassów:
- w biletomacie – otrzymany kod umożliwia wybranie biletów lub skipassów w biletomatach należących do operatora
- mailem – system automatycznie tworzy wiadomość e-mail wraz z załącznikiem w pliku PDF do wydruku
- sms-em – system przesyła link do zakupionych biletów z możliwością bezpośredniego sczytania ich z wyświetlacza telefonu
- system umożliwia również doładowanie posiadanej przez Klienta karty PKLPass.
Sklep umożliwia realizowanie płatności przez system Dotpay.
Dodatkowo projekt zawierał realizację konfiguracji systemu Comarch ERP XL. Po przeprowadzeniu dokładnej analizy potrzeb oraz biorąc pod uwagę specyfikę firmy zostały wdrożone funkcjonalności dotyczące tworzenia nowych kontrahentów B2B, zamówień, faktur (zaliczkowych, końcowych i korygujących), not memoriałowych oraz pobieranie danych o saldzie kontrahenta.
Platforma zintegrowana z Meteo zapewnia dostęp do aktualnych informacji dotyczących warunków atmosferycznych oraz statusu kolejek.
Kolejną ważną częścią projektu było stworzyenie mechanizmu blokady danego ośrodka ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz masowy zwrot biletów. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji sprzedaż biletów w danym terminie zostaje zablokowana z wyświetleniem informacji wyjaśniającej. Następnie system automatycznie generuje zwroty wszystkich zakupionych biletów w danym okresie. Do Klientów zostaje wysłane powiadomienie mailowe oraz sms-owe dotyczące zaistniałej sytuacji.
W ramach współpracy z PKL pracujemy nad wprowadzeniem kolejnych funkcjonalności, takich jak:
- BOK– moduł wspierający pracowników Biura Obsługi Klienta, który zawiera:
- FAQ – to miejsce, które daje odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Klientów pytania
- spis zamówień wraz z wyszukiwarką
- Informacje dotyczące poszczególnych ośrodków
- Realizowanie zwrotów oraz reklamacji w imieniu klienta
- Ponowna wysłka biletów do klienta
- Doładowanie kart PKLPass
- B2B– moduł umożliwiający obsługę kontrahentów hurtowych, który zawiera:
- Zbiorczy zakup biletów oraz skipassów
- Możliwość zamówienia kart PKLPass
- Generowanie faktur zbiorczych
- Monitoring płatności faktur
Główne korzyście dla klienta:
- Innowacyjna prezentacja usług dla Klienta,
- Wszechstronna obsługa sprzedaży oraz zwrotów,
- Strona zbudowana w technologii RWD,
- bogaty wachlarz dedykowanych modułów oraz integracji.