Administration \ Funcionalities \ Administration \ Edito CMS

Administration

 

Funkcjonalności z tej kategorii odpowiadają za skuteczne, intuicyjne oraz szybkie zarządzanie serwisami internetowymi. Co dokładnie obejmuje oraz jakie możliwości oferują poszczególne opcje?

Region: Użytkownicy

Zawiera listę użytkowników, oferuje opcję filtrowania, np. na podstawie danych (imię, mail itp.), ze względu na czas wyznaczony na kliknięcie, według stanu aktywności. Można aktywować lub dezaktywować wybranych użytkowników. Daje również możliwość konfiguracji konta (wpisanie nazwy, hasła itp.).

 

Różnicowanie ról i uprawnień poszczególnych użytkowników to znaczne uproszczenie pracy z jednoczesnym zabezpieczeniem danych poufnych. Dodatkowo ta funkcja wyposażona jest w wyszukiwarkę, która pomaga odnaleźć nawet fragmenty systemów, do których dany użytkownik ma dostęp.

Bezpieczeństwo

Po przejściu w sektor związany z bezpieczeństwem administrator, czy też użytkownik zobaczy taki widok:

Dzięki temu zyskuje dostęp do informacji np. o wyrażonych zgodach, czy dacie ostatniej zmiany hasła. Może również wprowadzić ręczną blokadę konta, jeśli obawia się o jego bezpieczeństwo. To daje użytkownikowi możliwość zarządzania poziomem wybranych zabezpieczeń.

Anonimizacja

System Edito jest także wyposażony w funkcję anonimizacji danych wybranego użytkownika. Proces anonimizacji pozwala na trwałe usunięcie powiązań między danymi osobowymi użytkownika, w efekcie czego dane te przestają być danymi osobowymi. Proces ten jest wykorzystywany dla celów statystycznych, naukowych lub innych analiz.

Ustawienia poczty

Konfiguracja i dostosowanie parametrów pod indywidualne potrzeby do istotny aspekt funkcjonalnego systemu. Z  pomocą Edito możliwe jest stworzenie profesjonalnych adresów mailowych, sama skrzynka pocztowa jest na tyle wydajna, że sprosta wymaganiom nawet bardzo wymagających firm.

Aplikacje zewnętrzne

Ta podkategoria umożliwia ustawienie kluczy aplikacji zewnętrznych za pomocą jednego z otwartych protokołów. Pozwalają one na budowanie bezpiecznych mechanizmów autoryzacyjnych, przy wykorzystaniu różnych platform.

Co więcej, z tego miejsca możliwe jest wygodne zarządzanie tymi kluczami z jednego miejsca. Zebrane w ramach tego widoku pola pozwalają na zdefiniowanie dodatkowych możliwości uwierzytelniania użytkowników. Obywa się to za pomocą m.in. popularnych produktów od firmy Google lub też znanych portali społecznościowych.

Monitoring

Aby skutecznie prowadzić serwis, bez względu na dziedzinę, czy przeznaczenie portalu, nie ocenioną pomocą jest stały monitoring zmian, czy działań podejmowanych w obrębie strony. W ten sposób administrator otrzymuje wgląd do istotnych informacji. Edito w ramach monitoringu posiada:

  • rejestracja zmian,
  • harmonogram (dotyczy wykonywanych zadań w obrębie serwisu),
  • historię logowania.

Case studies

What makes Edito CMS stand out:

 

  • Flexibility and scalability.

  • Ability to manage multiple platforms from one location.

  • Simple handling of blocks on the page and quick rearrangement of elements.

  • Life-long licence.

  • Support for SEO (search engine optimisation and positioning tools).

Clients about us

  • We evaluate the cooperation with Ideo very well and regard the solutions implemented by the company as fully meeting our needs.
    MACIEJ KOWALEWSKI, Head of Marketing thyssenkrupp Materials Poland
  • The portal meets our expectations, being at the same time a coherent element of our company's business strategy. We consider Ideo to be a reliable contractor and a recommendable business partner.
    SONIA KONDRATOWICZ, Director of Digital Business Development, Medicover Poland
  • The Ideo company showed diligence and professionalism during all stages of cooperation.
    KAMIL KIRKER, Member of the Management Board of Farmacol

How can we help you?

* I agree to the processing of my personal data by Ideo Sp. z o. o., in order to read and possibly answer the correspondence sent via the contact form. At the same time I declare that I have acquainted myself with

information clause regarding the processing of personal data in Ideo Sp. z o. o.

In accordance with Article 13(1) of the General Data Protection Regulation of 27 April 2016. (RODO), I would like to inform you that:

  1. The controller of your personal data is Ideo Sp. z o.o., based in Rzeszów (35-234), at 13 Nad Przyrwa Street.
  2. The Administrator has appointed a Data Protection Inspector whom you can contact at odo@ideo.pl.
  3. Your personal data will be processed in order to read and possibly respond to the correspondence sent via the contact form on the basis of Article 6(1)(b) and (f) RODO.
  4. Your personal data will not be transferred to a third country/international organisation.
  5. Your personal data will be stored for the time necessary to respond to the correspondence and, in the event that a tender procedure is initiated and/or a contract for the provision of services is concluded on the basis of the correspondence, then for the duration of the contract and, once the contract expires, until the expiry of the time limits for claims arising therefrom, in principle 3 years, up to a maximum of 6 years (Art. 6(1)(b) and (f) RODO).
  6. You have the right of access to the content of your data and the right to rectification, erasure, restriction of processing, the right to data portability, the right to object, [if processing is based on consent: the right to withdraw consent at any time without affecting the lawfulness of the processing carried out on the basis of consent before its withdrawal].
  7. If you consider that the processing of personal data concerning you violates the provisions of the RODO, you have the right to lodge a complaint with the President of the Office for Personal Data Protection.
  8. Your provision of personal data is voluntary. If you do not provide personal data, it will not be possible to respond to the matter described by you in the contact form.
  9. Your data will not be processed by automated means, including profiling.

 

In accordance with Article 21(4) of the RODO, I inform you that you have the right to object to the processing of personal data concerning you. The objection should be submitted to the Data Protection Officer, whose contact details are indicated in point 2. In accordance with Article 21(1) RODO, when submitting an objection, you should indicate the reasons related to your particular situation.