Grupy kapitałowa Farmacol zajmuje się dystrybucją leków oraz artykułów medycznych, do aptek i szpitali na teranie całej Polski. Przedsiębiorstwo istnieje od 1990 roku, natomiast od czerwca 1999 roku spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Zadania i cele
Na zlecenie grupy kapitałowej Farmacol został zaprojektowana witryna o tematyce zdrowotnej Rodzinazdrowia.pl. Celem tego portalu było stworzenie w środkowej części strony startowej slidera prezentującego artykuły o tematyce zdrowotnej.
W serwisie został zastosowany podział na 6 działów tematycznych dotyczących zdrowia, rodziny, diety i treningów czy też innych dziedzin związanych z codziennym funkcjonowaniem. Artykuły zostały wzbogacone w słowa kluczowe oraz tagi, w celu łatwiejszego dopasowania wyników do preferencji użytkownika. Ten element pozwala prezentować internautom w pierwszej kolejności tematyki, która jest dla nich interesująca.
W serwisie wdrożyliśmy liczne narzędzia ułatwiające interakcje pomiędzy specjalistami i użytkownikami – w tym celu powstała sekcja pytań. Niezwykle istotnym elementem jaki został wprowadzony do serwisu jest wyszukiwarka pełnotekstowa, która działa w oparciu o silnik Elastic Search. Nasi eksperci zajęli się także implementacją mapy interaktywnej, za pomocą, której użytkownik w łatwy sposób można wyszukać Specjalistę. Ten zabieg pozwolił umieścić na stronie głównej moduł polecający specjalistów w najbliższej okolicy.
Stworzyliśmy serwis o tematyce zdrowotnej z wyszukiwarką pełnotekstową w oparciu o silnik Elastic Search, modułem kampanii reklamowych oraz z różnymi strefami dostępu.
W ramach współpracy stworzono strefy z ograniczonym dostępem, wymagającą logowania (serwis umożliwia logowanie poprzez profil Facebook) oraz różne typy profili dla użytkowników w zależności od roli pełnionej w serwisie, są nimi odpowiednio Odbiorca, Lekarz, Farmaceuta lub Inny specjalista.
Rejestracja Profesjonalisty jest podzielona na dwa etapy, ze względu bezpieczeństwa w pierwszym etapie odbywa się weryfikacja i akceptacja konta przez administratora, a dopiero w kolejnym etapie nowy użytkownik dostaje dostęp do dedykowanych zasobów i funkcjonalności. Są to m.in. możliwość udzielania odpowiedzi jako Specjalista, uzupełnienia własnego profilu czy zarządzania kalendarzem w ramach zarejestrowanych w portalu przychodniach i gabinetach.
Moduł poświęcony kampanii reklamowych wspiera tworzenie i publikowanie reklam, w formie banerów na stronie. W początkowym etapie projektowania przebiegu kampanii jest możliwość wyboru miejsca w którym baner zostanie umieszczony na stronie lub do jakiej grupy docelowej użytkownik chce dotrzeć z reklamą i wiele innych.
Serwis wdrożony został w technologii Responsive Web Design, która umożliwia komfortowe korzystanie z niego na urządzeniach mobilnych.
W serwisie dostępnych jest już ponad:
- 58 615 zweryfikowanych punktów medycznych
- 11 098 produktów medycznych
- 9 446 zweryfikowanych Specjalistów
Główne korzyści dla klienta:
- Nowoczesny, funkcjonalny i przyjazny użytkownikom serwis internetowy,
- Wzmocnienie świadomości marki,
- Zwiększenie interakcji z potencjalnymi klientami,
- Intuicyjny w obsłudze panel administracyjny.