Uniwersytet Rzeszowski rozpoczął swoją działalność w 2001 r. i stał się największą uczelnią akademicką na Podkarpaciu. Naukę podjęło tysiące studentów, których z roku na rok przybywa. Władze uniwersytetu dbają o najwyższy poziom edukacji i wykwalifikowaną kadrę. Misja, którą realizuje uczelnia sprawia, że jest jedną z najważniejszych twórców kapitału intelektualnego całego Podkarpacia.
Zadania i cele
Zgodnie z projektem Klienta stworzyliśmy i wdrożyliśmy nową stronę internetową. Serwis został zaimplementowany z wykorzystaniem platformy CMS Edito 4.0.
Innowacyjna wirtualna wizytówka uniwersytetu oraz wszechstronna wiedza dla całego środowiska studenckiego i kadry uczelnianej.
Jedną z bardziej interesujących funkcji wdrożonych na stronie internetowej jest wyszukiwarka Elastic Search. Dzięki możliwości filtrowania umożliwia ona szybkie i szczegółowego wyszukiwania treści w serwisie. Istotną funkcją, którą zawiera wyszukiwarka jest możliwość przeszukiwania treści plików tekstowych, m.in. w pdf, txt, rtf, doc, docx. Dodatkowo wyszukiwarka zapewnia:
- Wyszukiwanie pełnotekstowe,
- Autouzupełnianie – umożliwia podpowiadanie pasujących do zapytania fraz, a także w sytuacji braku wyników wyszukiwania wyświetla propozycje podobnych wyszukiwanych haseł,
- Możliwość filtrowania na poziomie określania wyszukiwania oraz w jego wynikach.
Wdrożenie serwisu objęło również implementację wielu modułów dostosowanych do indywidualnych potrzeb Uczelni. Możemy tutaj wymienić, m.in.:
Indywidualne konta użytkowników oraz ograniczone dostępy
Moduł umożliwia rejestrację użytkowników w serwisie, stworzenie konta oraz dostęp do wybranych uprawnień. Funkcja ta zapewnia dostęp do informacji tylko wybranym osobom lub grupom osób. Zalogowany użytkownik dostaje dostęp do wybranej dla niego bazy informacji, a także za pomocą odpowiedniego formularza może zapisać się na szkolenie.
Pracownicy
Moduł umożliwia pracownikom publikację treści w formie tekstów, dokumentów do pobrania, multimediów oraz zdjęć. Pracownik otrzymuje możliwość udostępniania wybranym osobom gotowych dokumentów. Dodatkowo funkcja ta umożliwia prosty dostęp do wszystkich utworzonych materiałów, dzięki powiązaniu ich z profilem pracownika.
Witryny/subdomeny
Moduł umożliwia tworzenie subserwisów lub prostych stron typu Landing Page z konkretną szatą graficzną w panelu administratora. Tak przygotowane strony można bezpośrednio podpiąć pod subdomeny lub inne domeny. W tej fazie tworzenia witryny administrator określa barwy szablonu, które wybiera z już przygotowanej listy szablonów kolorystycznych.
Moduł "ofert pracy"
To funkcja umożliwiająca dodawanie ogłoszeń rekrutacyjnych. Obejmuje ona kategorie ogłoszeń aktualnych i archiwalnych. Każde zamieszczone ogłoszenie pozwala na ustawienie daty jego wygaśnięcia. Dodatkowo do ogłoszeń zostały zaimplementowane formularze umożliwiające proste wysyłanie zgłoszenia na wybrane stanowisko.
Główne korzyści dla klienta:
- Innowacyjna i przystępna strona internetowa,
- Jedno miejsce zawierające aktualności, dokumenty i informacje o uczelni,
- Możliwość rejestracji użytkowników oraz kontrola nad dostępem do informacji,
Wyszukiwarka Elastic Search umożliwiająca szybkie i proste wyszukiwanie treści.