Empik - firma swoją działalność rozpoczęła w 1948 roku jako sieć sprzedaży mająca związek z kulturą, wiedzą oraz rozrywką. Obecnie jest jedną z trzech największych platform sprzedażowych w Polsce. Bogata oferta sprzedażowa obejmuje, m. in. takie artykułu jak książki, prasę, wydawnictwa muzyczne, filmy, gry, zabawki kreatywne, ale również bilety na wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, czy wyposażenie wnętrz. Wieloletnie doświadczenie spowodowało, że Empik stał się liderem w swojej branży. W chwili obecnej dysponuje 300 salonami stacjonarnymi na terenie Polski oraz platformą e-commerce.
Zadania i cele
Założeniem projektu było stworzenie rozbudowanej platformy intranetowej ułatwiającej komunikację między użytkownikami oraz dostosowanej jej do potrzeb firmy i pracowników. Budowę platformy oparliśmy o nasz autorski system Edito CMS, który umożliwia jej rozbudowę o dodatkowe elementy. Serwis zawiera spójną bazę wiedzy i dokumentów, jak również umożliwia dostęp do danych, które pochodzą z innych systemów.
Obszerna baza wiedzy oraz wydajne narzędzie, które jest wsparciem w komunikacji wewnętrznej.
System został połączony z ujednoliconą oraz uporządkowaną bazą dokumentów. Umieszczona została również baza pracowników i struktura organizacyjna. Innowacyjny Intranet stał się przestrzenią, w której zostały zebrane i złączone w całość dane pochodzące z innych systemów. Dodatkowo zaimplementowana została praktyczna wyszukiwarka umożliwiająca dostęp pracownikom do ważnych dla nich treści. Platforma stała się miejscem, w którym znaleźć można informacje sprzedażowe, zapowiedzi oraz nowości wydawnicze, oferty pracy kierowane do pracowników, jak również wewnętrzny kalendarza wydarzeń. To również przestrzeń wspierająca przełożonych, którzy mogą śledzić raporty dotyczące urlopów pracowników i ich dostępności.
Strona główna została tak skonstruowana, aby umożliwić użytkownikowi dostosowanie umieszczonych na niej treści do indywidualnych potrzeb, takich jak dostępne formy informacji lub układ bloków. Pracownicy mają możliwość skonstruowania zestawów linków do elementów najbardziej potrzebnych im do wykonywania swoich obowiązków. Dodatkowo zaimplementowany został system uprawnień, który pozwala na wyświetlanie odpowiednich treści skierowanych do określonych grup pracowników. Poza ty w systemie wdrożone zostały komunikaty, które wyświetlają informacje o dostępie do nowych treści. Aby usprawnić komunikację Intranet został wyposażony w zaawansowany system ankiet i formularzy. Dzięki tej funkcji firma ma możliwość przeprowadzania badań wśród pracowników, zbierania od nich informacje, jak również prowadzenia zapisów na wydarzenia.
Główne korzyści dla klienta:
- optymalizacja komunikacji wewnętrznej,
- ujednolicenie bazy dokumentów,
- szybki i prosty dostęp do informacji,
- redukcja chaosu informacyjnego,
- wzmocnienie poczucia identyfikacji z firmą,
- podniesienie satysfakcji pracowników.