Grupa Azoty jest jednym z liderów branży nawozowo-chemicznej w Polsce oraz zajmuje silną, drugą pozycję w Unii Europejskiej. W skład grupy wchodzą cztery największe zakłady chemiczne w kraju, wiele spółek-córek oraz firmy produkcyjne z Niemiec i Senegalu. Rozbudowana Grupa posiada własną infrastrukturę logistyczną, a także zaplecze badawcze, projektowe oraz serwisowe. Działania spółki czynią ją jedną z najbardziej innowacyjnych gałęzi przemysłu w Europie.
Zadania i cele
Projekt zlecony przez Klienta Azoty Puławy zakładał zaprojektowanie od podstaw oraz wdrożenie rozbudowanego systemu intranetowego.
Główne założenie całego przedsięwzięcia obejmowało usprawnienie komunikacji wewnętrznej wśród pracowników, szybszą i prostszą dystrybucję treści oraz możliwość interakcji na linii spółka – pracownik.
Wdrożony intranet został oparty na autorskim systemie Edito CMS. Zgodnie z potrzebami Klienta na platformie umieściliśmy odzwierciedlenie struktury pionów i działów. Natomiast indywidualne konto pracownika pozwala na przypisanie go odpowiedniej grupy. Dla ułatwienia codziennej pracy system daje możliwość automatycznego logowania pracownika w obrębie domeny.
Wdrożona platforma umożliwia publikowanie materiałów, dokumentów czy załączanie ważnych plików. Zamieszczony na stronie moduł „Kalendarz” pozwala na publikowanie informacji dotyczących wydarzeń firmowych prezentowanych chronologicznie. Każde wydarzenie zawiera datę oraz tytuł z linkiem do opisu.
Rozwiązanie daje możliwość umieszczania w nim ankiet dla pracowników wykorzystywanych w celach poznawczych oraz informacyjnych dotyczących ich oczekiwań. Dodatkowo zamieszczony na stronie moduł platformy mailingowej pozwala na administrowanie subskrypcją, a także na wysyłkę przygotowanych wiadomości do zapisanych w bazie subskrybentów.
Platforma intranetowa zwiera ważny element nawigacyjny jakim jest zaawansowana wyszukiwarka pełnotekstowa. Dzięki jej funkcjonalnościom dotarcie do interesujących informacji staje się łatwiejsze i szybsze. Wyszukiwarka umożliwia przeszukanie treści poprzez wpisanie słów lub fraz kluczowych, jak również używając filtrów dotyczących aktualności, wydarzeń, stron informacyjnych, galerii czy ogłoszeń. Dodatkowymi elementami narzędzia są bloki wyszukiwarki związane z kontaktami oraz bazami dokumentów. Wdrożony system CMS posiada funkcję zbierania statystyk wyszukiwanych fraz, dzięki nim firma otrzymuje informacje dotyczące aktualnych potrzeb pracowników.
Wykonany projekt obejmował działania, takie jak:
- analiza przedwdrożeniowa, czyli poznanie potrzeb oraz celów organizacji
- wdrożenie platformy dopasowanej do indywidualnych potrzeb Klienta
- połączenie inranetu z zewnętrznymi systemami oraz zaimportowanie danych
- szkolenia systemowe dla użytkowników
- pomoc techniczna po wdrożeniu oraz możliwość rozbudowy systemu
Główne korzyści dla klienta:
- Innowacyjny system usprawniający komunikację,
- Rozwiązanie umożliwiające budowę społeczności,
- kalendarza wydarzeń firmowych,
- elektroniczny system rezerwacji zasobów firmowych,
- możliwość stworzenia bazy wiedzy,
- gotowość do dalszej współpracy w innych projektach.