Costa Coffee Polska S.A. jest polskim operatorem jednej z największych na świecie sieci kawiarni. Obecnie brytyjska sieć posiada ponad 3 000 kawiarni w 30 krajach, z których około 1800 jest zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii. Bariści Costa Coffee to osoby, które nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje i szlifują umiejętności. Aby to osiągnąć biorą udział w cyklicznych Akademiach Kawowych. Najlepsi bariści uczestniczą w międzynarodowym konkursie Barista of the Year, który organizowany jest nieprzerwanie od 2006 roku.
Zadania i cele
Głównym założeniem projektu było stworzenie dedykowanej platformy obsługującej program lojalnościowy. Dla zwiększenia komfortu użyteczności konsumenci otrzymali dostęp do funkcjonalności z poziomu aplikacji mobilnej oraz strony internetowej. Zaprojektowany system miał za zadanie zastąpienie używanych do tej pory plastikowych kart oraz podniesienie atrakcyjności programu.
Dedykowany system do obsługi programu lojalnościowego umożliwiający skuteczną obsługę szeregu transakcji dziennie.
Nowa platforma daje możliwość przeniesienia wcześniej zdobytych punktów przez uczestników starego programu. Zarejestrowani użytkownicy mogą zbierać wirtualne „ziarenka kawy”, a następnie wymieniać je na vouchery na napoje. Zgodnie z zasadami programu - jedno ziarenko za dowolny produkt objęty promocją. Nagrody można odbierać za pomocą QR kodu, który generuje się automatycznie w aplikacji mobilnej.
Administratorzy zarządzający systemem magą tworzyć własne promocje, kupony zniżkowe od partnerów, vouchery na produkty sezonowe, wyznaczać happy hour lub przydzielać klientom nagrody specjalne np. z okazji ich urodzin. Poza klientami z programu mogą również korzystać pracownicy kawiarni.
Dodatkowo administratorzy mają możliwość tworzenia dedykowanych promocji w oparciu o zgromadzone dane i parametry dotyczące aktywności uczestników programu. Przykładem może być wyodrębnienie klientów, którzy w danym okresie często odwiedzają kawiarnie i nagrodzenie ich specjalną promocją. Funkcjonalność ta umożliwia również przesłanie kuponów rabatowych, jako zachętę do odwidzenia kawiarni, osobom, którzy już dawno się w niej nie pojawiły. System pozwala na dowolne targetowanie promocji oraz aktywowanie klientów w zależności od grupy wiekowej, np. uczniowie lub studenci.
Platforma obsługująca program lojalnościowy została zintegrowana z kasami fiskalnymi kawiarni. Takie rozwiązanie zapewnia odpowiednie naliczanie punktów oraz rabatów uczestnikom programu.
Do realizacji projektu wykorzystaliśmy m.in. platformę .NET Core, która wspiera budowę aplikacji, a także bibliotekę Vue.js do projektowania interaktywnych modułów stron internetowych. Budowę oprogramowania oparliśmy na praktyce programistycznej – Continuous Delivery. Umożliwia ona publikację i aktualizację software’u w dowolnym momencie na środowisku produkcyjnym.
Nasz zespół zapewnia ciągłe wsparcie techniczne dotyczące systemu, który obsługuje program.
Główne korzyści dla klienta:
- Prosty w obsłudze program lojalnościowy,
- Przeniesienie zebranych punktów uczestników starego programu,
- Podział na grupy wiekowe użytkowników oraz tworzenie specjalnych promocji,
- integracja z systemem kas fiskalnych,
- zawartość platformy dostępna na aplikacji mobilnej oraz w portalu internetowym,
- wsparcie techniczne w obsłudze programu.