Mostostal Warszawa S.A. jest największą firmą budowlaną w Polsce. Swoją działalność na rynku rozpoczęła w 1945 roku. Jako generalny wykonawca realizuje projekty inwestycyjne w głównych sektorach rynku budowlanego w kraju oraz zagranicą. Wieloletnie doświadczenie pozwoliło firmie na wiele realizacji z zakresu budownictwa ogólnego, drogowego, przemysłowego oraz energetycznego. Przedsiębiorstwo jest liderem w tworzeniu konstrukcji stalowych oraz instalacji technologicznych dla przemysłu petrochemicznego i chemicznego. Od 1993 roku akcje spółki są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Zadania i cele
Projekt zakładał przygotowanie oraz wdrożenie rozbudowanego systemu intranetowego. Pracę rozpoczęliśmy od szczegółowej analizy potrzeb. Na przygotowanych przez nas warsztatach wspólnie z kierownictwem i pracownikami została wypracowana wizja realizacji projektu. Spotkanie miało na celu dostosowanie intranetu do indywidualnych potrzeb naszego Klienta.
Platforma intranetowa powstała w oparciu o nasz autorski system Edito CMS do zarządzania treścią, który jest bogatym źródłem wiedzy dla pracowników.
Głównym założeniem było stworzenie uniwersalnej i prostej w obsłudze bazy dokumentów. System zawiera wyszukiwarkę pełnotekstową umożliwiającą znalezienie poszukiwanej frazy w treści dokumentów. Dodatkowym atutem jest implementacja mechanizmu OCR, który optycznie rozpoznaje znaki sprawiając, że wszystkie dokumenty zawierają swoją wersję tekstową. Rozwiązanie to daje możliwość szybkiego dotarcia do najważniejszych treści.
Aby ułatwić codzienną pracę do systemu zaimplementowana została baza pracowników, która pobierając dane z systemu kadrowo-płacowego firmy na bieżąco się aktualizuje. Natomiast funkcjonalna wyszukiwarka daje możliwość przeszukiwania bazy w oparciu o grupy kryteriów.
Dodatkowym elementem, który znalazł się w Intranecie jest kalendarz wydarzeń i eventów firmowych. Dodawanie przez użytkowników ulubionych treści oraz system powiadomień o nowych informacjach i dokumentach umożliwiają bieżącą aktualizację swoich zasobów.
Interesującym rozwiązaniem dla pracowników jest część intranetowa zawierająca strefę „po godzinach”. To miejsce do zamieszczania treści o mniej formalnym charakterze. To właśnie tutaj pracownicy mają możliwość publikacji ogłoszeń, zapisywania się na wolontariat czy przeczytania artykułów w sekcji Work-Life Balance.
Główne korzyści dla klienta:
- Zwiększenie jakości komunikacji wewnętrznej oraz sprawnego przepływu informacji w firmie,
- integracja pracowników oraz łatwiejszy dostępu do istotnych zasobów,
- szczegółowa baza zawierająca dokumenty, regulaminy i procedury,
- połączenie systemów informatycznych firmy,
- krótszy proces adaptacji nowych pracowników,
- mniejsza liczba wysyłanych e-maili i oszczędzanie czasu,
- wsparcie pracy działu HR.